Koronavirus in poslabšanje epidemiološke slike v državi ponovno sproža kar nekaj vprašanj v podjetjih, zato v nadaljevanju objavljamo nekaj rešitev na trenutno kar pogoste situacije, s katerimi se srečujete delodajalci v praksi.
Delavec je prejel odločbo o karanteni
Če je bila vašemu zaposlenemu odrejena odločba o karanteni, lahko:
- omogočite delo od doma, če je narava dela takšna, da je to mogoče: delavcu obračunate 100%plačo
- zaposleni lahko za čas karantene koristi letni dopust: delavcu obračunate 100% nadomestilo plače
- zaposleni je v karanteni: obračunate plačo glede na razlog za karanteno.
Pozor, v času odrejene karantene, zaposleni ne sme hoditi v službo, na to smo opozarjali že v strokovnem nasvetu. Nadomestila plače za čas karantene so predvidena tudi v novem, petem protikoronskem zakonu PKP5, o katerem smo pisali tukaj.
Še praktičen nasvet – če je delavec v karanteni, ker je odšel v državo na rdečem seznamu, najdete tukaj napotke, kako postopati, če morate obračunati neplačan dopust.
Delavca preventivno pošljete domov zaradi slabega počutja, a je test nato negativen
Če ste delavca preventivno poslali domov z dela, zaradi slabega počutja ali simptomov, test na koronavirus pa je negativen, se morate z zaposlenim dogovoriti:
- ali bo za ta čas delavec koristil letni dopust ali višek ur
- ali mu boste odobrili izredni dopust.
Ker boste verjetno imeli več takih primerov, je smiselno, da podjetje sprejme navodilo, glede obračuna plače v takih primerih – ob tem pa opozarjamo še, da je v postopku sprejemanja PKP5, ki naj bi uvedel bolniško odsotnost do treh dni, brez obiska zdravnika.
Delo od doma
Če je možno, je smiselno, da v času poslabšanih razmer delavcem omogočite delo od doma.
BONUS MESECA
Sprejemanje ukrepov: vzorci dokumentov
Na portalu Inšpekcija v podjetju smo za naročnike pripravili vzorca dokumentacije, ki sta vam lahko v pomoč pri zamejevanju okužb v podjetju. Vzorca sta pravno preverjena in upoštevata tudi vidik varstva osebnih podatkov: