PKP8 (Zakon o dodatnih ukrepih za omilitev posledic covid-19 – ZDUOP) ureja me drugim tudi delo od doma, in sicer v 25. členu podaljšuje ureditev obveščanja delodajalca o nameravanem organiziranju dela na domu.
Kaj določa Zakon o delovnih razmerjih?
68. člen Zakona o delovnih razmerjih določa, da mora delodajalec o »nameravanem organiziranju dela na domu, pred začetkom dela delavca, obvestiti inšpektorat za delo«.
25. člen ZDUOP pa določa, da delodajalec, vpisan v Poslovni register Slovenije, pred začetkom dela delavca na domu obvesti Inšpektorat RS za delo (IRSD) za delo elektronsko, preko portala SPOT, o določenih podatkih.
Delodajalec bo tako moral sporočiti:
- podatke o delodajalcu
- podatke, ki se nanašajo na delavca, ki bo opravljal delo na domu
- morebitna tveganja za varnost in zdravje delavca pri opravljanju tovrstnega dela.
Ukrep velja od 1. 4. do 31. 12. 2021.
Vzorci dokumentacije za delo od doma
Naročniki portala Inšpekcija v podjetju lahko za enostavno organiziranje delovnega procesa v času epidemije dostopate do pravno preverjenih vzorcev:
- Pogodba o zaposlitvi za opravljanje dela od doma
- Odredba začasno spremenjenega kraja opravljanja dela zaradi izjemnih okoliščin
- Pravilnik o delu na domu
- Evidenca o izrabi delovnega časa pri delu od doma
- Soglasje delavca za vstop pooblaščene osebe v stanovanje za namene preverjanja prostorov za opravljanje dela od doma
Dodatni strokovni nasveti
Da bi ustrezno postopali, smo pripravili tudi nekaj strokovnih nasvetov:
- Zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu od doma
- Uporaba delavčevih sredstev pri delu od doma
- Ali mora delodajalec delavcu priskrbeti stol in gasilni aparat, ko dela od doma?
- Ali se delavec lahko odpove nadomestilu za uporabo opreme pri delu od doma?